Kim jest Malina Błańska?

Urodzona w 1985 roku Malina Błańska jest jedną z bardziej kontrowersyjnych w Polsce i jednocześnie mocno zaangażowanych w sprawy kobiet, dziennikarek. Prowadzi chętnie odwiedzany kanał na YouTubie, który ogląda regularnie ponad 47 tysięcy subskrybentów, prywatne konto na Instagramie obserwowane przez 4000 osób i Fanpage na Facebooku. Z racji na mocne, trafne i uderzające w samo sedno treści oraz bezpretensjonalność ich przekazu, jest również częstą gwiazdą okładek pism plotkarskich, który nierzadko nie zostawiają na niej suchej nitki.

Malina Błańska, czyli „Palec w oko patriarchatowi”

Pod tym właśnie hasłem dziennikarka prowadzi swój instagram i można śmiało powiedzieć, że większość tworzonych przez nią nagrań i materiałów skupia się właśnie na problemie patriarchatu w Polsce. Dziennikarka wprost mówi o tym, co dotyka jej płeć, z jakimi wyzwaniami musi się ona mierzyć, czego się boi i dlaczego wciąż musi walczyć o swoją podstawową godność. Nie unika tematów mocno kontrowersyjnych, a na jej kanale można znaleźć m.in. takie materiały video jak:

  • „Boję się”. Mama transpłciowego Bartka – w rozmowie z Maliną Błańską
  • „Mam ładną czy brzydką? Czyli kobiecy wstyd między nogami” – obejrzane przez ponad 1,3 miliona widzów
  • „Ile zarobiłam na byciu towarem czyli Fibakgate po latach” – tu mowa o całym cyklu, w którym przed lat Błańska zdemaskowała zachowanie Fibaka, wywołując tym medialną burzę
  • „Jak molestują wykładowcy?”
  • „Marzę o oswojeniu prawa do aborcji w drugim trymestrze” itd.

Błańska pracowała wcześniej w Wirtualnej Polsce, gdzie od 2014 zajmowała się tematyką kobiecą i społeczną, ale odeszła z medium na rzecz postawienia i rozwijania własnego kanału na YouTubie. Wczesnie była związana również z lifestyle’owymi programi WP, pracowała przy wydawaniu Telewizji WP i prowadziła autorski program „Pudelek w sejmie”, na łamach którego dyskutowała z politykami. Na urlopie wychowawczym zdecydowała się opuścić szeregi WP i zaangażować w tworzenie własnych materiałów. Regularnie można je oglądać właśnie na YT. Na przestrzeni lat decyzja okazała się bardzo trafną: kanał zanotował ponad 4 mln odsłon, a wraz ze zwiększeniem liczny dodawanych video, rośnie też stale jego oglądalność.

Główną misją Błańskiej jest docieranie do nurtujących spraw kobiecych i społecznych oraz poruszanie kwestii feministycznych. Dziennikarka przyznaje, że jest gotowa na komercjalizowanie kanału i jednocześnie współpracę komercyjną z mediami, m.in. w roli producenta treści multimedialnych, w tym podcastów oraz audycji video.